אחת השיטות הכי יעילות ליצירת קשרים עסקיים חדשים והרחבת מעגל הפעילות העסקית הוא באמצעות יצירת רשת קשרים עסקיים בקבוצות נטוורקינג. השיטה הזאת עובדת כבר עשרות שנים ומוכיחה שגם בעידן של היום אין כמו היכרות אישית כדי לקבל הפניות של לקוחות חדשים באופן שוטף.
עולם הנטוורקינג לעסקים חי וקיים ויכול ליצור לא מעט הפניות של לקוחות חדשים עבור מי שיודעים להתנהל בו נכון. יש בארץ לא מעט קבוצות נטוורקינג לעסקים שבכל אחת מהן תוכלו ליצור לכם פעילות עסקית שוטפת שגם תחזק את המותג שלכם בתחום בו אתם עוסקים.
מה הן קבוצות נטוורקינג לעסקים?
קבוצות נטוורקינג מארגנות מפגשים בין עצמאיים ובעלי עסקים קטנים (בד"כ) אחת לשבוע. בדרך כלל הפגישה כוללת בין 20-30 משתתפים. במהלך המפגש כל אחד זוכה להציג את עצמו ואת השירות שהוא מציע. כמו כן יש הדרכה או הרצאה בעניין עסקי וגם יש זמן למינגלינג בו ניתן לשוחח בחופשיות עם חברים אחרים או אורחים במפגש. חלק מהקבוצות מגדילות לעשות מדי פעם ומארגנות מפגשים של ספיד נטוורקינג בהם מושיבים לכמה דקות קבוצות של 2 חברים לסוג של "דייטינג עסקי" כדי לחזק את ההיכרות בניהם והסיכוי לפעילות עסקית משתלמת עבורם.
המטרה של המפגשים הללו בין משתתפים קבועים שהם חברי הקבוצה ובין אורחים שמבקרים בה לראשונה היא ליצור חיבורים חברתיים ועסקיים שיובילו להמלצות האחד על השני וחיזוק הפעילות העסקית של המשתתפים. ככל שתבלטו יותר בקבוצה ככה תזכו ליותר חשיפה והיכרות של המשתתפים האחרים.
כדי לעשות זאת נכון ולבלוט בקבוצה בזמן מפגש אספנו כמה טיפים מועילים:
- הופעה ייצוגית – חשוב מאוד להגיע לפגישת נטוורקינג לעסקים לבושים בצורה מכובדת ועם הופעה חיצונית מושקעת בדיוק כמו שיוצאים לכל אירוע חשוב. יש לזכור שאין שני לרושם ראשוני ובטח בעולם העסיקם.
- תג על החולצה – מומלץ מאוד להגיע או לקבל בכניסה למפגש תג עם השם שלכם ותחום העיסוק. זה יקל על מי שטרם הכירו אתכם לדעת מי עומד מולם ויאפשר יצירת פניות אליכם בדרך נעימה ונוחה יותר עבורם.
- כרטיסי ביקור – חובה להביא למפגש כרטיסי ביקור, פליירים או כל חומר שיכול לעזור לכם להשאיר את הפרטים שלכם אצל כל המשתתפים האחרים או כאלו שיש לכם עניין עסקי להמשך הקשר לאחר המפגש.
- יוזמה – חובה ליזום פניה בזמן המינגלינג למי שאתם רוצים לשוחח איתם ו/או להחליף כרטיסי ביקור וכדומה. אל תעמדו בצד כי הגעתם למפגש העסקי הזה עם מטרה – ליצור קשרים עסקיים ולהרוויח לקוחות חדשים.
- קביעת פגישות – חשוב מאוד לסיים מפגש נטוורקינג לעסקים עם פגישה אחת או שתיים שתיאמתם עם משתתפים אחרים. הפגישות הללו יחזקו את ההיכרות שלכם ויוכלו לייצר עבורכם הפניות של לקוחות חדשים.
התנהלות נכונה בזמן מפגש נטוורקינג עסקי יכולה להיות הבדל עצום בין הצלחה שלכם במפגש ולאחריו ובין עוד ערב חביב שהעברתם סתם כך.
המאמר נכתב בשיתוף עם נטוורקר אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בנתניה והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.