פרסום באמצעות מסרונים של SMS הפכו כבר לדבר שבשגרה עבור מרבית העסקים בארץ. זהו כלי שיווקי ממדרגה ראשונה שכאשר עושים בו שימוש נכון הוא בעל עוצמה גבוהה ומצד שני חשוב לא לעשות טעויות או לעבור על חוק הספאם שנועד לעשות מעט סדר בתחום. למשלוח מסרונים יש כמובן יתרונות וחסרונות וכדאי להכיר אותם מראש.
הטכנולוגיה הדיגיטלית בחיבור עם השימוש של כולנו בסמארטפונים מסביב לשעון הפכה את האופציה של פרסום באמצעות SMS לפופולארית יותר מאי פעם והיא יכולה להיות כלי שיווקי רב עוצמה עבור כל בעל עסק שמנהל זאת נכון.
למי מתאים פרסום באמצעות מסרונים?
שירות שליחת הודעות SMS לעסקים יכול להתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד. העלות בהגעה לכל לקוח פוטנציאלי היא נמוכה מאוד ביחס לחלופות האחרות שאפשריות היום בעולם הפרסום. הפרסום הזה מתאים למי שרוצים להגיע לקהל יעד רחב יחסית על פי פילוחים של גיל, מקום מגורים או תחומי עניין שמתאימים לעסק בפרסום כזה. מומלץ מאוד שהפרסום יהיה גם רלוונטי עבור אותו קהל יעד, כזה שמגלה התעניינות במה שיש לכם להציע עבורו וגם תחת התנאים של חוק הספאם.
איך מפרסמים נכון באמצעות מסרונים?
ראשית כל ההמלצה היא לעמוד תחת הגדרות חוק הספאם ולא להיות חשופים לתביעות של נמענים שלא אישרו פניה אליהם ועלולים להגיש תביעה נגד העסק המפרסם. על כן כדאי מאוד שמי שבוחרים לעשות שימוש בשיטת משלוח הודעותSMS יעשו זאת כהמשך של ניהול מועדון לקוחות של העסק עם לקוחות שכבר אישרו לקבל הודעות כאלו. שליחת SMS לרשימת תפוצה חייבת להיות למי שאישרו זאת ו/או לתת להם אפשרות של הסרה מרשימת התפוצה הזאת בנוחות ובאופן מידי.
אפשרות נוספת היא רכישה של מאגר לקוחות רלוונטיים שאישרו קבלת מידע פרסומי באמצעות מסרונים. יש לא מעט חבילות SMS לעסקים שמסוננות על פי הגדרות שונות בהתאם לצרכים של כל עסק שרוכש אותן. יש להקפיד לוודא שמי שאישרו קבלת מסרונים במאגרים הללו מוכנים לקבל כל דבר פרסומת או אם אישרו ספציפית לקבל דבר פרסומת שמתאים לעסק שלך.
דוגמא לכך היא מי שאישרו קבלת דבר פרסומת במסרונים מחנויות נעליים ולכן הם מתאימים רק למפרסם של נעליים וכדומה.
לאחר שיש מאגר נמענים רלוונטי שמותר לשלוח אליו הודעות, כל שנותר לעשות הוא לנסח את המודעה בצורה חכמה ואפקטיבית.
- ניסוח ההודעה לגברים ונשים באופן שווה ונוח להבנה
- כתיבה של מסר קליט שיציע פתרון ברור לצורך של הנמען
- הנעה לפעולה בצורה נוחה במעבר לאתר אינטרנט או חיוג מהיר
ניתן להוסיף, אם הדבר אפשרי ורלוונטי, הצעה של הנחה מיוחדת או קופון למי שיגיעו באמצעות המסרון כדי להגדיל את האפשרות של תגובה רצויה מצד הנמען.
לסיכום נוסיף ששליחת SMS היא אחד האמצעים היעילים ביותר לעסקים רבים אבל כמו כל פעולה שיווקית, חובה לעשות זאת נכון ובהתאם להוראות החוק.