קמפיין פרסום באינטרנט נועד למשוך גולשים לדף נחיתה מעוצב שיוביל אותם לבצע המרה שמתאימה למפרסם. המרה יכולה להיות כל פעולה שיש בה ערך עבור מפרסם המודעה. זה יכול להיות טופס השארת פרטים ליצירת קשר, רישום לכנס מקצועי, שליחת הודעת וואטצאפ וכן הלאה. בניית דפי נחיתה איכותיים שממירים ברמה גבוהה היא אומנות של ממש ובד"כ ההבדל בין קמפיין מוצלח או לכישלון שיווקי.
קשה לדעת מראש איזה קמפיין פרסום בדיגיטל יצליח ומה תהיה מידת ההצלחה שלו. יש המון משתנים שמרכיבים כל קמפיין שכזה ולכולם השפעה על ההצלחה. למרות זאת אפשר לומר בוודאות שעיצוב דף נחיתה מקצועי ואיכותי משפר בצורה ניכרת את האפשרות שהקמפיין יהפוך למוצלח יותר.
מדוע דף נחיתה משפיע כה רבות על הצלחת הקמפיין?
דף נחיתה הוא העמוד בו הגולש אמור לבצע המרה. המרה יכולה להיות קשת רחבה של פעולות שונות אפשריות, כאשר הדגש של המפרסם הוא על אחת מהן. הדף אמור להיות סיום התהליך המורכב של בחירת קהל יעד, השקעה בתקציב פרסום, פרסום בערוצים שונים ועיצוב דף נחיתה. כל אלו יחדיו אמורים להביא להצלחה של הקמפיין.
כל תחום הוא שונה וכל קמפיין פרסום מתמקד בנושאים, קהל יעד והמרה שונה ולכן מדובר באפשרויות רבות שניצבות בפני כל מפרסם. כדי לייעל את דף הנחיתה ולשפר את האפשרות להצליח אתו, ניתן ללמוד מחבורת שעשו קמפיינים מוצלחים עם דפי נחיתה ולקבל מהן רעיונות איך לעשות זאת נכון.
5 דוגמאות של דפי נחיתה מוצלחים:
- WIX – החברה שמובילה את תחום בניית האתרים העולמי יודעת לעצב עמודים מוצלחים. דף נחיתה מוצלח במיוחד שלה הוא זה בו היא יצרה איור ארוך (לגובה כמובן) שיש בו 5 נקודות ציון ליתרונות גדולים שלה על פני החלופות האפשריות בתוספת של לחצן קריאה לפעולה ליד כל אחת מהן.
- UDEMY – האתר המוביל בעולם ללמידה בקורסים און ליין פונה לקהל הרחב שרוצה ללמוד מקצוע חדש אבל גם למעסיקים. הוא מציע עבורם הכשרה מהירה וקלה יחסית של עובדים באמצעות הקורסים הללו. דף הנחיתה שלו ממוקד במעסיקים בלבד ומציג להם את התועלות שבהכשרה און ליין. ליד כל מקצוע או סוג הכשרה יש כפתור ליצירת קשר. פשוט ויעיל.
- חשבונית ירוקה – החברה המובילה לניהול חשבונות און ליין עיצבה דף נחיתה מינימליסטי אבל מאוד ממוקד וממיר. הדף מנציג בגדול טופס הרשמה לשירות שלהם עם דגש על 30 יום ניסיון חינם ללא התחייבות. לצד הטופס יש תמונות מתחלפות המציגות את הפשטות של שימוש במערכת והתועלות שיש בה. ענייני ויעיל.
- RISEUP – סטארט-אפ שהולך וגדל במהירות הודות לשיווק מוצלח במיוחד באמצעי המדיה השונים ובעיקר בדיגיטל. המיזם מתמקד בשירות של שיפור תזרים ההוצאות המשפחתי ויציאה ממינוס לפלוס. הדף מציג משפך שיווקי שלם של הכאב (הבעיה של משפחות רבות) לצד התרופה (הפתרון לכך באמצעות האפליקציה שלהם). סיום המשך הוא סרטון וידאו שנוגע בחשש הגדול ביותר של משתמשים פוטנציאליים – אבטחת מידע פיננסי שלהם. לאחר מתן כדור הרגעה לנושא הזה, יותר קל להציע הצטרפות לשירות שלהם.
- ACTIVE TRAIL – חברה של יצירת דפי נחיתה וניהול רשימות תפוצה, כך שמטבע הדברים הם מבינים איך דף נחיתה לעסק אמור להיראות. דף הנחיתה שלהם כולל הצגת יתרונות של שימוש במערכת, לחצן להרשמה מהירה של תקופת ניסיון ללא עלות, דוגמאות של דפי נחיתה מלקוחות במגוון תחומי עיסוק וגם המלצות וביקורות מפרגנות של לקוחות קיימים.
אתם מוזמנים להשתמש בפורמט של אחת הדוגמאות הללו או ליצור תמהיל שמתאים לכם משניים או שלושה אלמנטים שאהבתם בדפי הנחיתה השונים.
המאמר נכתב בשיתוף עם הצוות המקצועי של אתר Landing Page אשר סוקר את עולם דפי הנחיתה ומדרג מערכות מומלצות לבניית דפי נחיתה החל מהמערכת של אקטיב טרייל (Active Trail) או שלח מסר הישראליות ועד מערכות בינלאומיות כמו מיילצ'ימפ (MailChimp) או AWeber.