דילוג לתוכן
  • עמוד הבית
  • יצירת קשר
חדשות נתניה
  • עמוד הבית
  • מבזקים
  • עסקים
  • חוק ומשפט
  • נדל"ן
  • פלילי
  • תרבות ופנאי
  • עמוד הבית
  • מבזקים
  • עסקים
  • חוק ומשפט
  • נדל"ן
  • פלילי
  • תרבות ופנאי
חדשות חמות:
  • 20 במאי 2025 7:40 מגמות חדשות בעולם עיצוב הפרחים: יצירתיות, קיימות וטכנולוגיה פוגשות את הטבע
  • 15 במאי 2025 13:02 איך לבחור מגשר גירושין מומלץ?
  • 3 במרץ 2025 10:51 כיוון שער חשמלי: מתי צריך לעשות את זה?
  • 8 באוגוסט 2024 7:52 כמה עולה פורץ רכבים מקצועי?
  • 7 באוגוסט 2024 18:11 10 צמחים שיטהרו לכם את האוויר בבית
  • 19 במאי 2024 19:52 6 מלונות רומנטיים לחופשה בישראל
  • 29 במרץ 2024 12:29 מהם היתרונות של כספת חסינת אש? 
  • 9 בפברואר 2024 10:52 מאיזה חומרים ניתן לייצר דלתות מוסך (Garage Door)? 
  • 27 בינואר 2024 17:26 7 צמחים מומלצים לגידול בתוך הבית 
  • 3 בדצמבר 2023 9:56 כיצד מתנהל הליך גביית חובות באמצעות עורך דין?
10 טיפים לנפגעי עבודה
ראשי » חוק ומשפט » 10 טיפים לנפגעי עבודה

10 טיפים לנפגעי עבודה

מערכת חדשות נתניה 29 ביוני 2022 סגור לתגובות על 10 טיפים לנפגעי עבודה
0
שיתופים
ShareTweet

פגיעה בעבודה, בין אם בשטח מקום העבודה או כאשר אתם בדרך אל מקום העבודה, ממנו הביתה או במסגרת פעילות מקצועית שקשורה לעבודה, היא סיטואציה לא מתוכננת, מבלבלת ומפתיעה. לכן חשוב לשנן מראש מה יש לעשות כדי להתנהל נכון ולקבל את המגיע לכם מביטוח לאומי ו/או מחברת הביטוח.

פגיעה בעבודה יכולה להיות בכמה סיטואציות שונות כשהמשותף לכולן הוא שהמקרה לא מתוכנן, מפתיע ולעתים גורם לבלבול והתנהלות שיכולה להזיק לכם בהמשך, את תחליטו לתבוע את הביטוח הלאומי או חברת הביטוח של המעסיק או כלי רכב שמעורב בפגיעה.

תאונות עבודה

10 טיפים לנפגעי עבודה

כדי שלא תעשו טעויות יקרות ערך ריכזנו עבורכם 10 נקודות מפתח להתנהלות נכונה במקרה של תאונה בעבודה בכל סיטואציה.

  1. תיעוד המקרה – חובה להתחיל בתיעוד של נסיבות האירוע כל עוד הפרטים "טריים" בראש. כמו כן לנסות לצלם את מקום האירוע והמקרה עצמו בתמונות ווידאו אם אפשרי.
  2. איתור עדים – אם יש עדים לאירוע יש לבקש מהם מספר טלפון ליצירת קשר עתידי במידת הצורך או שלפחות יעבירו לכם תמונות מהאירוע אם צילמו גם כן.
  3. טיפול רפואי – לא משנה אם כואב לכם או יש פגיעה שרואים בעין, חובה להתפנות לחדר המיון או למוקד הרפואי שאתם חברים בו כדי לעבור בדיקה וטיפול במידת הצורך. לעתים רק לאחר יומיים שלושה יופיעו תסמינים שקשורים לאירוע, כמו סחרחורות, כאבים, בחילות וכדומה. יש לבקש לציין שהבדיקה והטיפול עקב תאונת עבודה.
  4. החתמת המעסיק – יש לגשת למעסיק ולבקש שיחתום לכם על טופס 250 – טופס אישור פגיעה בעבודה. (לעצמאים יש טופס 283).
  5. אישור מחלה – יש להציג את הטופס (250) כדי לקבל ימי מחלה בשל הפגיעה בעבודה. ניתן לעשות זאת לפני הטיפול הרפואי הראשוני או אחרי שהטופס בידיים שלכם.
  6. דיווח למשטרה – במקרה שמדובר על תאונת דרכים יש לגשת למשטרה ולדווח על התאונה. חובה לציין כמובן את הקשר של התאונה לעבודה שלכם (בדרך לעבודה, במסגרת העבודה וכן הלאה).
  7. תיעוד רפואי – את כל הניירת הרלוונטית לבדיקות, הדמיות, טיפולים או ביקור אצל מומחים יש לתעד ולאסוף בצורה מסודרת למקרה הצורך בשימוש עתידי.
  8. תיעוד הוצאות – חובה עליכם לתעד כל הוצאה שקשורה לאירוע שעברתם. נסיעות לטיפולים או רופאים, תשלום לרופאים מומחים, רכישת תרופות או ציוד עזר וכן הלאה. הכל מצטבר לסכומים גבוהים ויש לתעד זאת כדי לשתף בתביעה העתידית.
  9. יעוץ משפטי – מומלץ מאוד לגשת למשרד עורך דין תאונות עבודה עוד בראשית התהליך אך גם בשלב הזה אפשרי לגשת לעורך דין עם כל התיעוד והמסמכים שברשותכם ולבדוק מה האפשרויות המשפטיות העומדות לזכותכם ומה כדאי לעשות.
  10. הגשת תביעה – בפרק זמן של עד 12 חודשים מיום האירוע אתם יכולים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. כדאי לעשות זאת מהר ככל שניתן, כאשר יש לכם מספיק ניירת רפואית רלוונטית לאירוע ובליווי של עורך דין נזיקין כמובן. חובה לקבל אישור על כל מסמך או נייר שהעברתם לידי הביטוח הלאומי. הגשת תביעה מול הביטוח הלאומי יכולה לארוך זמן רב ולהיתקל בבירוקרטיה מעיקה ומתישה. חייבים סבלנות וליווי משפטי לאורך כל הדרך.

לסיכום נציין שחשוב להתנהל נכון במקרים של תאונה או פגיעה בעבודה וכל מסמך או תיעוד יכולים לעזור לכם בהמשך הדרך.

המאמר נכתב בשיתוף עם עו"ד לירן גודיס, עורך דין נזקי גוף, אשר מתמחה בהגשת תביעות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח והפנסיה הגדולות במשק. 

« פוסט קודם
פוסט הבא »
חדשות נתניה (Netanya News)

חדשות נתניה (Netanya News)

קידום על ידי Signup קידום אתרים
תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

גלילה לראש העמוד