מעל 5 מיליון ישראלים עושים שימוש ברשת החברתית של פייסבוק מדי יום. מדובר על כמחצית מהאוכלוסייה בישראל אשר זמינה עבורכם להצגת העסק, פרסום מדויק והגדלת הפעילות העסקית שלכם.
ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא הבסיס עבור בעלי עסקים רבים לחשוף את העסק שלהם בפני לקוחות חדשים ולהיות במקביל זמינים ללקוחות פוטנציאליים או קודמים שלהם. ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא חובה עבור כל עסק שמכבד את עצמו ומעוניין להיות נגיש למרבית האוכלוסייה הבוגרת בישראל (מעל 5 מיליון ישראלים מבקרים ברשת מדי יום).
איך מנהלים דף עסקי בפייסבוק?
על מנת לעזור לכם לצאת לדרך עם מינימום טעויות, ריכזנו 10 טיפים שימושיים שיוכלו לעשות לכם סדר בכל הקשור לניהול דף עסקי בפייסבוק:
- תכנון מקדים – חשוב לתכנן מראש מה רוצים להציג בדף עסקי בפייסבוק, איך להציג את זה ומה המטרות שלכם מהדף העסקי. רק כשיש תכנית סדורה עם מטרות ויעדים מוגדרים מראש, אפשר לצאת לדרך ולהצליח.
- פתיחת דף עסקי – לפני פתיחת דף עסקי בפייסבוק חשוב להכין תמונת פרופיל של העסק, אפשר כמובן גם לוגו, ולצד זאת להכין תמונת נושא ראשית, זו התמונה שמופיעה בראש הדף שלכם והיא הדבר הראשון שהגולשים נחשפים אליו. מומלץ להקפיד על תמונות או גרפיקה באיכות גבוהה שמתאימה לכל המסכים.
- מידע עסקי – הוסיפו כל אמצעי יצירת קשר לדף שלכם. טלפון, וואטצאפ, מייל, אתר אינטרנט, כתובת פיזית וכדומה. כמו כן, יש לכתוב בצורה רהוטה ומקצועית את הפרטים "אודות" העסק שלכם. יש לקחת בחשבון שמספר המילים מוגבל, לכן חשוב להעביר בצורה ממוקדת את מהות העסק, השירות או המוצר שאתם מציעים בדף.
- פרסום עקבי – העלאת פוסטים לדף עסקי חייבת להיות באופן עקבי. פרסום של פוסט אחד השבוע ורק לאחר שבועיים עוד שני פוסטים ואז פוסט נוסף בעוד חודש, לא מראה על רצינות שלכם כלפי הגולשים שמגיעים אליו. חשוב לקבוע תכנון חודשי של העלאת פוסטים לפי נושאים ותחומי עניין שיציגו אתכם בצורה הכי מקצועית ומעניינת.
- תוכן עם ערך – הפוסטים שלכם חייבים לכלול תוכן עם ערך לגולשים. זה יכול להיות מתן אפשרות להוריד ספר אלקטרוני שכתבתם, טיפים שימושיים או המלצות רלוונטיות. דף עסקי שכולל רק קריאה לפעולה, יהפוך למעיק מהר מאוד בעיני הגולשים והם יינטשו אותו – אף אחד לא רוצה להרגיש ש"מוכרים" לו. עשו זאת חכם.
- תמונה או וידאו – אומרים שתמונה שווה אלף מילים והתוספת לכך היא שווידאו שווה אלף תמונות. הרשת מאפשרת אמצעים ויזואליים וחשוב לעשות בהם שימוש נכון, אפקטיבי ומועיל. יש לכם תמונה שמציגה את המוצר או השירות שלכם? יש לכם וידאו עם תוכן מועיל לגולש? פרסמו אותם. לא להעלות אף פעם פוסט טקסטואלי בלבד בדף העסקי שלכם.
- המלצות ופירגונים – שתפו מדי פעם ביקורות מפרגנות והמלצות עליכם מלקוחות קיימים או קודמים. מדובר על אחד החיזוקים הטובים ביותר של לקוח מתלבט לפני בחירה בספק שירות או מוצר כלשהו. צילומי מסך יעשו את העבודה נפלא (באישור כמובן).
- ניהול קמפיין ממומן – אחד הכלים החזקים ביותר לחשיפה של הדף הוא ניהול קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק לקהל יעד מפולח שיכול להיות רלוונטי עבורכם. ניתן להפעיל קמפיין פרסום על פוסט קיים, פוסט ייעודי או סטורי. חשוב לגוון ולנסות כמה קהלים מעט שונים האחד מהשני כדי להגיע לפילוח הטוב והאפקטיבי ביותר עבורכם.
- פתיחת קבוצה – דף עסקי יכול להוביל לפתיחת קבוצה עסקית ייעודית. בקבוצה יש יותר שיח עם המשתתפים ואתם יכולים לתת מענה מקצועי לשאלות ונושאים שעולים בקבוצה. כמו כן, קבוצות מושכות גולשים רבים שלא מגיעים לדפים עסקיים "שיווקיים". את התהליך של שיווק בפייסבוק תבצעו כבר מתוך הקבוצה לאותו קהל יעד.
- ניטור והסקת מסקנות – חשוב מאוד לעקוב אחרי התפוקה והתוצאות של כל פוסט. לראות מה עובד לכם יותר ומה פחות. מה מביא יותר מעורבות של הגולשים ומה לא. בדרך הזאת תוכלו להשתפר ולהפוך את הדף העסקי שלכם בפייסבוק למכונת שיווק של ממש.
לסיכום, דף עסקי בפייסבוק הוא כלי שיווקי מהמעלה הראשונה וכל עסק חייב כזה. חשוב לנהל את הדף בצורה נכונה, לשלב תוכן מקורי עם ערך ללקוחות הפוטנציאליים שמגיעים אליו.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מבצעת שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות.